Upavistha konasana (Pozycja kąta na siedząco)
Kalendarium Wydarzeń
Bądź w kontakcie
Wyszukiwarka Wydarzeń

Organizujesz wydarzenie?
 Dodaj je do naszego kalendarza!

Informacje Specjalne

pokaż wszystkie

Informacje

Organizujesz wydarzenie?
 Dodaj je do naszego kalendarza!

pokaż wszystkie

Partnerskie szkoły jogi

Upavistha konasana

nazwa tłumaczona: Pozycja kąta na siedząco

grupa: Pozycje siedzące

Upavistha Konasana (pozycja kąta na siedząco)

upavistha - siedzący, posadzony

kona - kąt

Jak wykonać pozycję krok po kroku:

1. Usiądź w Dandasanie a następnie na wydechu przejdź do szerokiego rozkroku. Wyciągnij pośladki na boki. Nogi powinny przylegać do podłogi, dociśnij tyły ud i pięty do podłogi. Mięsnie nóg powinny być napięte. Palce stóp i kolana powinny być skierowana ku górze, nie rozchodzić się na boki, zrotuj uda do wewnętrz.

2. Umieść dłonie na podłodze tuż przy biodrach. Unieś klatkę piersiową do góry, jednocześnie pochylając miednicę do przodu. Utrzymaj tę pozycję przez kilka oddechów.

3. Na wydechu pochyl się do przodu i chwyć duże palce nóg używając palców wskazujących i środkowych. Ręce powinny być wyprostowane.

4. Za każdym wdechem wciągaj pępek do środka, w stronę kręgosłupa. Staraj się schodzić coraz niżej kładąc zbliżając tułów do podłogi. Pamiętaj, że plecy muszą być proste, koryguj je, jeśli się zaokrąglają. Napinaj mięśnie przedniej części ud. Wytrzymaj w pozycji 10 sekund.

5. Jeżeli masz dobrze rozciągnięte ciało, możesz pójść dalej w stronę podłogi. Na wydechu wyciągaj dalej klatkę piersiową do przodu a następnie opuszczaj ją powoli. Spróbuj położyć głowę na macie i przylgnąć do niej tułowiem. Rozszerzaj klatkę piersiową, utrzymaj proste plecy. Oddychaj spokojnie, stopniowo pogłębiaj pozycję.

6. Utrzymaj pozycję ok. minuty. Wyjdź z pozycji podkładając ręce pod kolana i łącząc w ten sposób nogi.

Zalecenia terapeutyczne:

- problemy ginekologiczne (reguluje menstruację i owulację)

- stymuluje prace narządów rozrodczych męskich i żeńskich

- pomaga korygować przemieszczoną macicę

- rwa kulszowa

- choroby nerek

- artretyzm

Korzyści:

-uspokaja

- rozciąga wewnętrzne strony ud

- wzmacnia nogi, rozciąga mięśnie ud

- rozciąga biodra, ścięgna podkolanowe, pachwiny

- poprawia krążenie krwi w okolicach miednicy

- tonizuje obszar lędźwiowo-krzyżowy kręgosłupa

- prostuje kręgosłup

Przeciwwskazania:

- astma (możesz ćwiczyć ze złożonym kocem pod pośladkami lub trzymając się za szczebel drabinki)

Opracowanie:JK

Wyszukiwarka Szkół Jogi

JOGA SKLEP - Akcesoria do Jogi
Pozycje Jogi
Polecamy
Asany - Pozycje jogi
Wyszukiwarka Szkół Jogi

JOGA SKLEP - Akcesoria do Jogi
z
Zapytaj eksperta
Wiktor Morgulec
joga dla początkujących

Nauczyciel jogi wg. metody B.K.S Iyegara w Centrum Joga Żoliborz w Warszawie, w którym odbywają się codzienne zajęcia oraz weekendowe warsztaty jogi.

Partnerzy Portalu