Parsvottanasana - wariant z klockami (Pozycja Intensywnego rozciągania bocznego)
Kalendarium Wydarzeń
Bądź w kontakcie
Wyszukiwarka Wydarzeń

Organizujesz wydarzenie?
 Dodaj je do naszego kalendarza!

Informacje Specjalne

pokaż wszystkie

Informacje

Organizujesz wydarzenie?
 Dodaj je do naszego kalendarza!

pokaż wszystkie

Partnerskie szkoły jogi

Parsvottanasana - wariant z klockami

nazwa tłumaczona: Pozycja Intensywnego rozciągania bocznego

grupa: Wygięcia do przodu

W tej pozycji, bardzo mocno rozciągają się tyły nóg. Do bezpiecznego wykonania asany, osoby, które nie są w stanie oprzeć dłoni na podłodze przy zachowaniu prostych pleców, prostego kręgosłupa - do podparcia powinny zastosować KLOCKI DO JOGI lub KRZESŁO. Regularna praktyka tej asany, uelastycznia kręgosłup i skutecznie utrwala nawyk prostych pleców.

Przeciwwskazania:

  • przeprosty w kolanach,
  • problemy ze stawami skokowymi.
Sposób wykonania:
(na podstawie prezentacji pozycji z)

1. Ustaw dwa równo z przodu maty. Z wydechem przejdź na taką odległość, aby dystans był nieco mniejszy niż długość Twojej nogi. Skręć prawą stopę o 90 stopni na zewnątrz, lewą stopę mocno do wewnątrz. Podnieś piętę lewej nogi do góry i opuść piętę w dół - naciskając nią na ziemię tak, że noga jest mocno wyprostowana.

2. Utrzymując ręce na biodrach pochyl się do przodu i wydłużając kręgosłup, z otwartą klatką piersiową zacznij schodzić w dół. Jeżeli trzeba zwiększyć nieco dystans - zrób to używając prawej nogi.

3. Oprzyj dłonie na klockach. Ustaw tak, aby znalazły się pod barkami.

4. Naciskając opuszkami palców dłoni na klocki - wydłużaj kręgosłup, wyciągając się nieco do góry.

5. Obie nogi wyprostowane. Wyprostowane plecy.

6. Jeżeli możesz - połóż dłonie na klockach. Utrzymuj kręgosłup dokładnie w osi z matą. Oś pozycji przebiega pomiędzy wewnętrznymi piętami.

7. Całkowicie proste plecy, proste nogi.

8. Żeby wyjść z pozycji - podnieś się do góry. Przenieś dłonie na biodra. Przestaw klocki na drugą stronę.

Systematyczne wykonywanie asany:

  • rozciąga tyły nóg,
  • zapobiega garbieniu się,
  • uelastycznia kręgosłup.

Prezentowany materiał pochodzi z

<< Sprawdź wybór akcesoriów do jogi >>
Wyszukiwarka Szkół Jogi

JOGA SKLEP - Akcesoria do Jogi
Pozycje Jogi
Polecamy
Wyszukiwarka Szkół Jogi

JOGA SKLEP - Akcesoria do Jogi
z
Zapytaj eksperta
Wiktor Morgulec
joga dla początkujących

Nauczyciel jogi wg. metody B.K.S Iyegara w Centrum Joga Żoliborz w Warszawie, w którym odbywają się codzienne zajęcia oraz weekendowe warsztaty jogi.

Partnerzy Portalu