Viparita dandasana (Wygięcie na krześle)
Kalendarium Wydarzeń
Bądź w kontakcie
Wyszukiwarka Wydarzeń

Organizujesz wydarzenie?
 Dodaj je do naszego kalendarza!

Informacje Specjalne

pokaż wszystkie

Informacje

Organizujesz wydarzenie?
 Dodaj je do naszego kalendarza!

pokaż wszystkie

Partnerskie szkoły jogi

Viparita dandasana

nazwa tłumaczona: Wygięcie na krześle

grupa: Wygięcia do tyłu

Przeciwwskazania:

  • przy problemach z kręgosłupem możesz wykonywać pozycję wyłącznie po konsultacji z dyplomowanym nauczycielem jogi,
  • jeżeli masz problemy z szyją, musisz koniecznie podeprzeć głowę używając i skonsultować to z dyplomowanym nauczycielem jogi,
  • nie wykonuj pozycji jeżeli boli Cię głowa lub masz migreny.

Sposób wykonania

1. Ułóż na krześle .

2. Ułóż się tak, aby kość krzyżowa była na krawędzi krzesła i zacznij zsuwać się barkami z krzesełka - tak żeby łopatki znalazły się poza krawędzią krzesła.

3. Wyprostuj całkowicie nogi w kolanach. Naciskając kciukami wydłuż kręgosłup.

4. Włóż dłonie do wewnątrz krzesła, tak żeby ściągnąć łopatki, otworzyć szczyt klatki piersiowej. Oddychaj spokojnie.

5. Aktywne stopy. Mocne nogi, proste w kolanach. Spokojne wdechy, spokojne wydechy. Dużo przestrzeni w klatce piersiowej. Trwaj w pozycji ze spokojem, aby jak najmniej napinać ciało.

6. Bardzo aktywne nogi, bardzo aktywne stopy. Wypchnięte pięty, wypchnięte nasady palców.

7. Bardziej intensywny wariant pozycji: przenieś ręce do tyłu za głowę, pamiętaj o tym żeby łopatki zsuwały się z krzesła. Spokojne wdechy i wydechy.

8. Aby wyjść z pozycji: połóż dłonie na oparciu krzesła i naciskając kciukami odepchnij się, zegnij nogi w kolanach i jednym zdecydowanym ruchem trzymając za boczne rurki krzesła podnieś się do góry, następnie usiądź prosto, tak aby plecy były wyprostowane, zadbaj o to żeby się nie garbiły ani nie robiły wklęsłe i odpocznij.

Korzyści:

  • otwarcie klatki piersiowej,
  • stworzenie przestrzeni dla oddechu,
  • rozluźnienie mięśni oddechowych,
  • korzystna przy astmie, problemach z oskrzelami,
  • usuwa sztywność piersiowego odcinka kręgosłupa.

Materiał opracowany na podstawie

<< Sprawdź wybór akcesoriów do jogi >>

Wyszukiwarka Szkół Jogi

JOGA SKLEP - Akcesoria do Jogi
Pozycje Jogi
Polecamy
Wyszukiwarka Szkół Jogi

JOGA SKLEP - Akcesoria do Jogi
z
Zapytaj eksperta
Wiktor Morgulec
joga dla początkujących

Nauczyciel jogi wg. metody B.K.S Iyegara w Centrum Joga Żoliborz w Warszawie, w którym odbywają się codzienne zajęcia oraz weekendowe warsztaty jogi.

Partnerzy Portalu