Salamba sirsasana (Stanie na głowie z podparciem)
Kalendarium Wydarzeń
Bądź w kontakcie
Wyszukiwarka Wydarzeń

Organizujesz wydarzenie?
 Dodaj je do naszego kalendarza!

Informacje Specjalne

pokaż wszystkie

Informacje

Organizujesz wydarzenie?
 Dodaj je do naszego kalendarza!

pokaż wszystkie

Partnerskie szkoły jogi

Salamba sirsasana

nazwa tłumaczona: Stanie na głowie z podparciem

grupa: Pozycje odwrócone

Salamba Sirsasana (Stanie na głowie z podparciem)

Salamba - z podparciem

Sirsa- głowa

Jak wykonać pozycję krok po kroku:

1. Złóż matę na 3 części. Jeżeli dopiero uczysz się pozycji ułóż ją przy ścianie lub drabinkach. Uklęknij przed matą. Połóż przedramiona na podłodze i ułóż łokcie mniej więcej na szerokość barków.

2. Spleć szczelnie palce, mały palec powinien znajdować się po wewnętrznej stronie dłoni. Tak złożone dłonie umieść na macie, dociskając nadgarstki i łokcie mocno do podłogi. Jeżeli wykonujesz pozycję przy ścianie - ułóż dłonie w odległości 6-8 cm od niej.

3. Opuść głowę w kierunku maty, pamiętając że szyja musi być wyciągnięta a łopatki rozszerzone. Oprzyj czubek głowy na macie i zbliż głowę do dłoni, pozostaw jednak pomiędzy głową a wnętrzami dłoni przestrzeń. Do głowy dociskają tylko nasady kciuków i wnętrza nadgarstków.

4. Powoli wyprostuj nogi. Unieś biodra i łopatki a następnie podejdź stopami jak najbliżej głowy. Pięty powinny być uniesione do góry. Twoje ciało powinno wygiąć się w literę "V". Pozostań w tej pozycji przez kilka oddechów.

5. Wzmocnij łopatki i unoś je w stronę kości ogonowej, to powinno zapobiec zapadaniu się ramion w stronę głowy i szyi.

6. Zegnij nieznacznie kolana, połącz nogi i na wydechu powoli unieś je (najlepiej jednocześnie) do góry. Ustaw uda prostopadle do podłogi, wyprostuj kolana, tak aby ciało znajdowało się w jednej linii. Rotuj uda do wewnątrz, kieruj kość ogonową w stronę tylnej części miednicy. Kieruj pięty i palce stóp w stronę sufitu.

7. Kieruj zewnętrzne ramiona do środka. Kontynuuj ruch ramion w stronę pleców, kość ogonowa przesuwa się teraz w stronę pięt.

8. Oddychaj głęboko, jeżeli dopiero uczysz się tej pozycji pozostań w niej ok. 5 sekund, za każdym razem spróbuj utrzymać ją dłużej. Osoby zaawansowane mogą pozostać w pozycji kilka minut. Następnie na wydechu powoli opuść nogi i zegnij kolana. Usiądź na podłodze w Adho mukha virasanie, kładąc czoło na podłodze.

Zalecenia terapeutyczne:

  • zmniejsza dolegliwości związane z przeziębieniem
  • poprawia krążenie
  • wzmacnia płuca i serce
  • oczyszcza krew
  • redukuje palpitacje serca
  • pomaga w bezsenności
  • stymuluje przysadkę mózgową
  • przynosi ulgę w symptomach menopauzy
  • poprawia trawienie
  • poprawia funkcjonowanie układu hormonalnego
  • pomocniczo w astmie
  • leczy bezpłodność
  • zapalenie zatok

Korzyści:

  • rozgrzewa
  • stymuluje, dodaje energii
  • wycisza umysł, uspokaja
  • zwiększa dopływ krwi do komórek mózgowych
  • pomaga pozbyć się stresu lub lekkiej depresji
  • wzmacnia ciało
  • usuwa blokady w ciele
  • reguluje pracę mózgu
  • wzmacnia ramiona, nogi, kręgosłup
  • tonizuje organy wewnętrzne

Przeciwwskazania:

  • gorączka
  • bóle głowy
  • menstruacja
  • jaskra
  • poważne wady wzroku
  • zwyrodnienie kręgów szyjnych, dyskopatia
  • nadciśnienie lub zbyt niskie ciśnienie
  • ciąża

Opracowanie: JK

Wyszukiwarka Szkół Jogi

JOGA SKLEP - Akcesoria do Jogi
Pozycje Jogi
Polecamy
Wyszukiwarka Szkół Jogi

JOGA SKLEP - Akcesoria do Jogi
z
Zapytaj eksperta
Wiktor Morgulec
joga dla początkujących

Nauczyciel jogi wg. metody B.K.S Iyegara w Centrum Joga Żoliborz w Warszawie, w którym odbywają się codzienne zajęcia oraz weekendowe warsztaty jogi.

Partnerzy Portalu