Utthita trikonasana (Rozciągnięty trójkąt)
Kalendarium Wydarzeń
Bądź w kontakcie
Wyszukiwarka Wydarzeń

Organizujesz wydarzenie?
 Dodaj je do naszego kalendarza!

Informacje Specjalne

pokaż wszystkie

Informacje

Organizujesz wydarzenie?
 Dodaj je do naszego kalendarza!

pokaż wszystkie

Partnerskie szkoły jogi

Utthita trikonasana

nazwa tłumaczona: Rozciągnięty trójkąt

grupa: Pozycje stojące

  1. Stań w Tadasanie
  2. Wdech i z wydechem przejdź do uthitta hasta padasany
  3. Sprawdź czy stopy są pod nadgarstkami, czy są ustawione równolegle do siebie
  4. Wyprostuj kompletnie nogi- rzepki kolan w górę
  5. Skręć lewą stopę nieznacznie do środka
  6. Skręć prawą nogę 90 stopni na zewnątrz
  7. Linia wyznaczona przez piętę nogi z przodu przecina w połowie stopę z tyłu
  8. Zachowując zupełnie proste nogi, rzepki kolan w górze wyciągnij prawą rękę w bok i w górę
  9. Wyciągnij prawy bok tułowia i połóż dłoń na nodze tak żeby klatka piersiowa była otwarta
  10. Skręt klatki piersiowej,
  11. Łuki stóp w górze
  12. Skręt klatki piersiowej- lewa ręka pionowo do góry, ustaw płaszczyznę pozycji
  13. Praca nóg jak w Tadasanie - stopy aktywne, rzepki kolan podciągnięte do góry
  14. Podnieś rzepki kolanowe, dociśnij mięśnie ud do kości
  15. Nogi całkowicie wyprostowane
  16. Rozszerz klatkę piersiową, mostek do przodu i w górę
  17. Boki tułowia wydłużone i równoległe do siebie
  18. Pozostań w pozycji, oddychaj swobodnie
  19. Twarz rozluźniona
  20. Na wdechu utrzymując ręce proste podnieś się do góry
  21. Uthitta hasta padasana i druga strona
  22. Prawa stopa nieznacznie do środka, lewa noga 90 stopni na zewnątrz
  23. Sprawdź odległość między stopami, sprawdź oś pozycji - linia od pięty nogi z przodu przecina w połowie stopę z tyłu.
  24. Wyciągnij lewą rękę w górę i w bok i wyciągając cały lewy bok tułowia wejdź do pozycji.
  25. Wydłużone, równoległe do siebie oba boki tułowia
  26. Skręt klatki piersiowej
  27. Skręć głowę i popatrz na górny kciuk - jeśli szyja napina się opuść głowę na dół

  28. Jeśli trudno jest oprzeć dłoń na nodze lub podłodze podeprzyj się na klocu- zachowaj otwartą klatkę piersiową i płaszczyznę pozycji
  29. Na wdechu przejdź do uthitta hasta padasanuy i z wydechem delikatny zeskok tadasana

Efekty regularnego wykonywania pozycji:

  1. Wzmocnienie mięśni nóg, pozbycie się sztywność nóg i bioder
  2. Wzmocnienie kostek
  3. Łagodzenie rwy kulszowej
  4. Otwiera biodra daje poczucie stabilności, symetrii i siły

Przygotowanie materiału Wiktor Morgulec i Justyna Wojciechowska nauczyciele Centrum Joga Żoliborz w Warszawie www.joga.waw.pl.

Prezentacja przygotowana przy współpracy z Centrum Joga Żoliborz w Warszawie www.joga.edu.pl oraz z Pracownią Dobrego Zdrowia w Warszawie www.pracownia.waw.pl, w której pięknych wnętrzach odbyły się zdjęcia. Pomoc w przygotowaniu materiałów merytorycznych - Iwona Pachońska dyplomowana nauczycielka jogi. Dziękujemy! Już wkrótce opisy kolejnych pozycji!

Materiał wykorzystany do prezentacji ASAN to skrócona i uproszczona wersja PIERWSZEGO W POLSCE MULTIMEDIALNEGO PODRĘCZNIKA DO JOGI - 2 płyty DVD PONAD 3h nauki i ćwiczeń. Do nabycia w sklepie portalu: www.sklep.joga-joga.pl.
Patronat medialny portal joga-joga.pl.
Wyszukiwarka Szkół Jogi

JOGA SKLEP - Akcesoria do Jogi
Wyszukiwarka Szkół Jogi

JOGA SKLEP - Akcesoria do Jogi
z
Zapytaj eksperta
Wiktor Morgulec
joga dla początkujących

Nauczyciel jogi wg. metody B.K.S Iyegara w Centrum Joga Żoliborz w Warszawie, w którym odbywają się codzienne zajęcia oraz weekendowe warsztaty jogi.

Partnerzy Portalu