Nauki z serca oświeconej duszy. Wszystko jest w naszych rękach. Vishwaguru Mahamandaleshwar Paramhans Swami Maheshwarananda (Swamiji)
Kalendarium Wydarzeń
Bądź w kontakcie
Wyszukiwarka Wydarzeń

Organizujesz wydarzenie?
 Dodaj je do naszego kalendarza!

Informacje Specjalne

pokaż wszystkie

Informacje

Organizujesz wydarzenie?
 Dodaj je do naszego kalendarza!

pokaż wszystkie

Partnerskie szkoły jogi

Nauki z serca oświeconej duszy. Wszystko jest w naszych rękach. Vishwaguru Mahamandaleshwar Paramhans Swami Maheshwarananda (Swamiji)

W tym fizycznym ciele jest tylko jedna dusza, jeden Atma, jeden Bóg(Jaźń) i jedno światło. Czasami ludzie myślą, że mają w sobie drugą osobę, albo że ta inna osoba wstąpiła w nich i mówi przez nich. To nieprawda. Nikt nie może wejść w twoje osobiste ciało. Nie ma na to żadnego sposobu. Nikt nie może ingerować w twoje życie. Nawet Bóg nie ingeruje w twoje życie. Wszystko zależy od ciebie. Wszystko jest w twoich rękach. Jest tylko jedna osoba, która wpływa na twoje życie i to jesteś właśnie ty sam.

Pamiętam pewną historię. W szkole było kilku uczniów, którzy lubili żartować ze swojego Mistrza. Jeden z nich postanowił sobie zażartować, ale w niestosowny sposób. Gdy Mistrz wszedł do klasy, tenże uczeń, trzymając coś w dłoniach za swoimi plecami zapytał: "Jeśli wiesz wszystko, powiedz mi, co trzymam w rękach?".

Mistrz odpowiedział: "W swoich rękach masz małego ptaszka". To była prawda: uczeń miał małego ptaszka. Ale w dalszym ciągu nie był usatysfakcjonowany. Pomyślał: ""Zapytam Mistrza, czy ptaszek jest żywy, czy martwy. Jeśli odpowie, że ptaszek jest żywy, wtedy go przyduszę i zabiję. A jeśli powie, że jest martwy, pozwolę mu odlecieć. Cokolwiek odpowie Mistrz, będzie się mylił."

Uczeń zadał pytanie: " Mistrzu, powiedz mi, czy ptaszek jest żywy, czy martwy?". Mistrz odpowiedział: " Mój synu, to czy ten ptaszek jest żywy, czy martwy zależy od ciebie. Życie tego ptaszka jest w twoich rękach."

Podobnie, wszystko, co ci się przydarza zależy od ciebie .Cokolwiek robisz zależy to od ciebie, tego, który czyni - od nikogo innego. Ktoś może coś za ciebie zrobić w tym materialnym świecie, ale w rzeczywistości, na karmicznym poziomie, nikt nie może za ciebie nic zrobić. Przeznaczenie wypełnia się i przenosi indywidualnie. Karma jest zasadą - każda akcja ma odpowiednią reakcję. Akcja-reakcja-akcja-reakcja-akcja-reakcja.

Reakcja-akcja-reakcja-akcja-reakcja-akcja!

A teraz jesteśmy tutaj i nie wiemy, czy to jest akcja, czy reakcja! Tylko ten, który poznał swoje prawdziwe Ja, zna odpowiedź.

Dlatego wielki Mistrz Shankaracharya mówił: " Poznaj swoje Ja". To jest odpowiedź na wszystkie twoje pytania, wątpliwości i problemy. Poznaj swoje Ja.

Kim jestem?
Nie jestem tym ciałem - to ciało jest moje.
Nie jestem tym umysłem - to umysł jest mój.
Nie jestem tymi emocjami - to emocje są moje.
Nie jestem tą złością - to złość jest moja.
Nie jestem tym intelektem - to intelekt jest mój.
Nie jestem tym ubraniem - to ubranie jest moje.

Kim zatem jesteśmy? Skąd pochodzimy? Być może w tym życiu wiemy, jakie jest nasze pochodzenie: niektórzy pochodzą z Europy, inni z Australii, a niektórzy urodzili się w tym kraju. A jak było z Twoim poprzednim życiem? Tego nie wiemy! Dlaczego tutaj jesteśmy? Jaki jest cel naszego życia? Jaka jest nasza Dharma?

Dharma znaczy powinność, obowiązek, pierwotność albo właściwość. Dharmą ognia jest dawanie ciepła. Dharma naszych oczu to widzieć. Jeśli nasze oczy nie mogą widzieć, to jesteśmy ślepi. Jeśli ogień nie ogrzewa, możemy powiedzieć, że to nie jest ogień - tylko jakiś obrazek. Jaka jest dharma człowieka? Jaka jest dharma matki i ojca wobec ich dzieci? Jaka jest dharma partnerów wobec siebie? Jaka jest dharma brata i siostry? Jaka jest dharma człowieka wobec przyrody i zwierząt? Jaka jest nasza dharma?

Jeśli znamy swoją dharmę, możemy godnie postępować. Jeśli nie znamy swojej dharmy, możemy popełniać wielkie błędy. Działanie bez poznania znaczenia dharmy, powoduje negatywną karmę.

Karma tworzona jest na cztery sposoby: przez ciało, mowę, umysł i pozycję społeczną. To, co robisz ze swoim ciałem, co myślisz, co mówisz i jak wykorzystujesz swoją pozycję społeczną (pozycję materialną, władzę polityczną itp.) tworzy Twoją karmę. Twoje myśli szybko zaczną stawać się słowami, a kiedy już te słowa wypowiesz, staną się działaniem.

Zatem życie ludzkie nie jest życiem łatwym. Bóg obdarzył ludzi pięknym i mocnym narzędziem - intelektem, aby mogli przemyśleć to, co robią. Różnica pomiędzy ludźmi a zwierzętami jest taka, że ludzie posiadają intelekt, który może być ćwiczony bez ograniczeń. W większości nasze myśli są egoistyczne. Jesteśmy niewolnikami własnych uczuć. Jesteśmy niewolnikami własnych zmysłów. Sprawy tego świata, przyjemności przyciągają nas z ogromną siłą. Weźmy taki przykład: lekarz powiedział ci, żebyś nie jadł czegoś ze względu na zdrowie, ale jesteś bardzo głodny i gdy widzisz na stole ulubione danie, mówisz sobie: "Tym razem zjem sobie, ale jutro już nie będę tego jadł". To jest nasza słabość. Bardzo łatwo jest powiedzieć innym "nie", ale okazuje się, że bardzo trudno jest powiedzieć "nie" sobie samemu. W ten sposób komplikujemy swoje życie. To jest karma.

Kim jestem? Skąd pochodzę? Jaki jest cel mojego bycia tutaj? I gdzie odejdę? Gdzie pójdziesz po śmierci tego ciała? Mówimy, że pójdziemy do nieba. Bardzo dobrze! Czy widziałeś je? Czy zarezerwowałeś sobie miejsce? A co zrobisz, jeśli nie spodoba ci się? A co, jeśli nie ma tam klimatyzacji? Myślimy, że pójdziemy do nieba......... ale, mogę wam powiedzieć, że nie ma nieba i nie ma piekła. Więc, co dzieje się z indywidualna duszą?. Czy kiedykolwiek o tym myślałeś? Co się z tobą stanie? Pewnego dnia spytaj Boga: "Boże, co się ze mną stanie?" Co będzie? Wszystko, co posiadamy tutaj na tym świecie, stracimy w momencie śmierci. Ostatecznie musimy wszystko oddać.

Jest taka piękna hinduska pieśń: "He nath aba to esi daya ho jivan nirar thak jane na paye"- O Najwyższy, bądź miłosierny i spraw, aby moje życie nie było daremne i nie zakończyło się bez urzeczywistnienia.

Dobre i złe rzeczy zdarzają się każdego dnia, ale największą tragedią, jaka może spotkać człowieka, jest umrzeć bez Boga, albo Samorealizacji. Bez realizacji, w momencie śmierci, indywidualna dusza popłynie na falach czasu, z przestrzeni do przestrzeni, od światła do ciemności. Bez realizacji, nie można uciec z koła narodzin i śmierci.

Jeśli spytasz Boga: "Co się ze mną stanie?" Możesz usłyszeć: "Balon jest unoszony przez wiatr w kierunku, który jest Twoim przeznaczeniem. Wszystko, co robisz w tym życiu zdecyduje o Twoim losie. Twoje obecne życie przebiega zgodnie z tym, co zrobiłeś w poprzednich wcieleniach" .

Wśród 8,4 milionów różnych stworzeń, które zamieszkują ten świat, tylko człowiek ma możliwość wyzwolenia się z koła narodzin i śmierci, powrotu do źródła - kosmicznej jaźni. A jak to osiągnąć? Rób coś dobrego! Jeśli nie wiesz czy kierunek, w którym zmierzasz jest właściwy, zawsze możesz to przemyśleć. Wybieraj zawsze najlepszą drogę.

W piętnastym rozdziale Bhagavad Gity, Bóg Kriszna powiedział: "Jestem w każdej istocie i wszystkie stworzenia są powiązane ze mną." Naszą esencją jest Bóg (Jaźń). Bóg jest wszech przenikający i niezmienny. Żadna broń nie może Go zniszczyć, żaden ogień nie może Go spalić, nawet śmierć nie może zniszczyć naszej esencji. A tą esencją jest twoja Jaźń, prawdziwe Ja. To fizyczne ciało stworzone z elementów jest przedmiotem narodzin i śmierci. Ciało może być zniszczone i spalone, ale Atma (Bóg) twoja esencja jest podobna do przestrzeni, której nigdy nie można skrzywdzić ani zniszczyć.

Zatem, najwyższa Jaźń, która istnieje w tobie jest nieśmiertelna, wieczna i nieskończona. Właśnie tym jesteś! I kiedy naprawdę sobie to uświadomisz, wtedy będziesz wyzwolony!

Aby poznać Boga (Jaźń), aby poznać swoje prawdziwe, najwyższe Ja, musisz się z nim połączyć . Możesz połączyć się z Nim tylko wtedy, gdy twoje właściwości zostaną oczyszczone i staną się boskimi właściwościami. Możesz to osiągnąć dzięki technikom Jogi i tylko poprzez swoje własną praktykę i doświadczenia.

Vishwaguru Mahamandaleshwar Paramhans Swami Maheshwarananda (Swamiji)

Mistrz Jogi Vishwaguru Mahamandaleshwar Paramhans Swami Maheshwarananda(Swamiji)
w Warszawie
"Skryte siły w człowieku - Kundalini i Czakry"

15 - 17 października 2010r.

WYKŁADY I WARSZTATY JOGI

Więcej informacji: www.joga-w-zyciu-codziennym.pl
Wyszukiwarka Wydarzeń

Organizujesz wydarzenie?
 Dodaj je do naszego kalendarza!

Filozofia Jogi
Polecamy
JOGA SKLEP - Akcesoria do Jogi
Filozofia Jogi
Inspiracje
Joga jest metodą naturalnego opanowania niepokoju myśli, który nie pozwala przebłysnąć prawdziwej naturze człowieka - Paramahansa Jogananda
Słowniczek
Kleśa

Kleśa - uciążliwość,bolesność. W Mahabharacie, gdzie pojawiło się po raz pierwszy oznaczało "harówkę" lub "walkę". Patanjali wyróżnia 5 kleśrozumianych jako przyczyn uciążliwości w praktyce jogi. 1) Awidja - niewiedza 2) Asmita - ego, duma 3) Raga - pragnienie, przywiązanie do przyjemności, 4) Dwesza - awersja...

Szukaj haseł na literę:
JOGA SKLEP - Akcesoria do Jogi
sklep
Wyszukiwarka Szkół Jogi

Partnerzy Portalu